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Artists

吉村 宗浩

Munehiro Yoshimura

1F-Main Gallery1F-Main Gallery

アスリートの恋

クリスマスを祝う5人の男性像

足場1

ペンギン警察の着ぐるみをきた男たち

滝壺

ジャコメッティ、アネット、矢内原

三兄弟シリーズ、長男

ポーズを取る4人の外国人

「吉村宗浩(1961-)は1980年代より地道に作家活動を続けながら、真摯に絵画と向き合ってきた孤高の作家です。自らの内面と誠実に向かい合いながら描かれる吉村の作品には、私たちの生活に潜む滑稽さや不条理さを映し出しながら、その姿を優しく見守る視線があります。古典的な絵画のモチーフである肖像画や静物・風景画を独自の目線と確かな技術で描く吉村の油彩絵画は、現代の絵画についての考察を促します。 」

「Munehiro Yoshimura (1961–) is a solitary artist who has since the 1980s been seriously confronting painting while steadily engaging in artistic activities. Yoshimura creates paintings while sincerely facing his inner self, and therein one finds the humor and absurdity lying latent in our lives as well as a gaze that gently watches over such aspects. Yoshimura’s oil paintings—depicting the classical painting motifs of portraits, still-lifes, and landscapes with a unique perspective and solid technique—encourage viewers to reflect on contemporary painting.」

吉村 宗浩

吉村 宗浩

Munehiro Yoshimura

1961年 生まれ
武蔵野美術大学造形学部油絵学科卒業
2017年「Love Anyway」、Fm、東京
2017年「ブレーブニューワールド」、神戸アートビレッジセンター、兵庫
2018年「ようこそ人間たち」、パールブックショップ&ギャラリー、東京
2019年「冷夏」、歩歩琳堂画廊、兵庫
2019年「肖像画とアトリエの模様替え」、FARO Kagurazaka、東京

Born in 1961
Graduated from Musashino Art University, Oil Painting
2017 “Love Anyway”, Fm (Tokyo, Japan)
2017 “Brave New World”, Kobe Art Village Center (Hyogo, Japan)
2018 “welcome all human”, Pearl book shop & gallery (Tokyo, Japan)
2019 “Cold summer”, Gallery buburin-dou (Hyogo, Japan)
2019 “Portrait and Makeover someone's Atelier”, FARO Kagurazaka (Tokyo, Japan)

https://munehiro-yoshimura.jimdo.com/

   

推薦者

Selector

井波 吉太郎

Yoshitaro Inami

東京都現代美術館 学芸員

MUSEUM OF CONTEMPORARY ART, TOKYO Curator

[推薦者コメント]

[Comment by Selector]

不穏な景色に佇む人々、虚ろな表情の肖像。吉村宗浩の描く人物たちは複雑なストーリーを背負っているように見える。ふぞろいなスケール、大胆なアングル、非日本的な風景、生々しくもデフォルメされた被写体。より現実的な物を描くことを標榜し具象画を描き続けながらも、抽象的な仕掛けを積極的に絵画に組込み、生み出されていく非現実的な世界。30年ものキャリアを経てもなお、絵の中に自分の居場所をつくりたいとアプローチし続ける吉村の絵画は、一目見ればその世界に引き込まれ忘れられなくなるくらいの熱量とインパクトを持っている。

         

Munehiro Yoshimura creates pictures showing people in calm yet disquieting scenes and portraits whose subjects have hollow expressions. The people he depicts seem like they have a complicated story. Yoshimura uses differing scales, bold angles, non-Japanese landscapes, and deformed subjects who nevertheless are rawly realistic. Wanting to draw things more realistically, he has been producing figurative pictures. However, he actively incorporates elements of abstraction into his pictures. Consequently, he creates fantastical worlds. Although Yoshimura has been working as an artist for thirty years now, he still desires to make a place for himself in his own pictures. So, he creates them. One look at a picture of his is enough to draw us into the world inside it. His works are unforgettable as they bristle with passion and are plainly striking