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堀 聖史

Satoshi Hori

Selection-GYM(2F体育館)Selection-GYM(2F Gymnasium)

スピニングバードキック

「全てのものには名前がある。しかし本来はないはずだ。名前をなくしても、見ることだけはできるはずだ。もし、全ての物事の名前を忘れてしまったら、どんなふうに見えるのか。私は、そこにどんな意味を、名前を、形を与えるだろうか。このようなことを考えながら制作している。
 絵画の制作には、時間を折りたたんでだんだんと極小時間に近づけてゆく感覚がある。意味を、名前を、目的を、親しみを、思い出を、時間を、画面から取り除いてゆく感覚だ。ゲシュタルト崩壊のような感覚だ。見れば見るほど、繰り返せば繰り返すほど意味がわからなくなる。」

「All things have a name. However, originally this was not the case. Even if their names were lost, we could still at least see them. I wonder, how would we see things if we forgot all of their names? How would I grant meaning, names, and shapes to them? These are my thoughts while I create my work.
When I make paintings, I get a feeling that I’m folding time, approaching its minimal form. It’s the feeling of taking away meaning, names, goals, familiarity, memories, and time from the surface. A feeling like the gestalt collapsing. The more I see and the more I repeat, the more I lose understanding of the meaning. 」

堀 聖史

堀 聖史

Satoshi Hori

1996年 北海道生まれ
2020年 東京藝術大学美術学部絵画科油画専攻在籍
2019年 「ランタイムのともだち」、Bambinart Gallery、東京

1976 Born in Hokkaido
2020 Tokyo University of the Arts, Tokyo, JAPAN, BFA
2019 "Runtime Friends" Bambinart Gallery (Tokyo, Japan)

http://www.bambinart.jp/artists/satoshi_hori/

 

推薦者

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Bambinart Gallery

Bambinart Gallery 

[推薦者コメント]

[Comment by Selector]

いくつものイメージが重なる絵画の構成、2018年に制作された「風景の日」や「知らない人たち」の連作など、堀の絵画からはネオ・デジタルネイティブ世代のリアリティを感じることができます。同時に詩情豊かな画風が与える鑑賞体験は、世代を超えて通底する感覚を呼び起こします。

         

From the pictures of Satoshi Hori you can sense the reality being experienced by the neo digital natives generation. The compositions of his works where many images form layers and the series of works he produced in 2018, such as Landscape Day and People I Don’t Know, contain clues that allow us to do so. At the same time, when we view Hori’s pictures, their style, which brims with poetic sentiment, calls up a certain sense that all generations recognize and understand.