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永井 天陽

Solaya Nagai

Selection-GYM(2F体育館)Selection-GYM(2F Gymnasium)

かわとかたち-2

かわとかたちとストライプ-1

「日常に潜む物事やちょっとした “しこり “に向かってポンっと石を投げ、 反応や跳ね返りからそのもの自体を探ること。 そして、物事の裏側に不安定に存在する部分を瞬間的にでも表側にするように、ぐるりとかき回してみること。 私は制作を通して「カタルシス(排出・浄化)の方法」を考え続けています。 」

「Throwing pebbles lightly into the things that lie hidden in ordinary lives, and those like little hard spots, and exploring them through the responses bouncing back. As if taking the unstable parts that exist on the reverse and turning them to the front, even momentarily, I stir widely. Through production I keep my focus on the achievement of catharsis.」

永井 天陽

永井 天陽

Solaya Nagai

1991年 埼玉生まれ
2016年 武蔵野美術大学大学院造形研究科美術専攻彫刻コース修了
2017年 個展「おおきなささやき」、HARMAS GALLERY 、東京
2018年 熊倉涼子・永井天陽二人展「DI-VISION/0」、TAV GALLERY 、東京
2018年 個展「名無しのかたち」、武蔵野美術大学 gFAL 、東京 
2019年 TAV GALLERY 5th Anniversary Exhibition「MID CORE」、TAV GALLERY、東京
2019年 杉本克哉・永井天陽二人展 「STEP,SWAP,WIP,WHAT’S UP?」、HARMAS GALLERY 、東京 

1991 Born in Saitama
2016 Musashino Art University,M.F.A, Sculpture
2017 Solo Exhibition "Loud Whisper" HARMAS GALLERY (Tokyo, Japan)
2018 Ryoko Kumakura / Solaya Nagai Duo Exhibition "DI-VISION/0" TAV GALLERY (Tokyo, Japan)
2018 Solo Exhibition "Nameless Silhouette" Musashino Art University gFAL (Tokyo, Japan)
2019 TAV GALLERY 5th Anniversary Exhibition "MID CORE" TAV GALLERY (Tokyo, Japan)
2019 Katsuya Sugimoto / Solaya Nagai Duo Exhibition "STEP,SWAP,WIP,WHAT’S UP?" HARMAS GALLERY (Tokyo, Japan)

https://www.solayanagai.com

   

推薦者

Selector

大下 裕司

Yuji  Oshita

大阪中之島美術館準備室 学芸員

Nakanoshima Museum of Art, Osaka / Assistant Curator

[推薦者コメント]

[Comment by Selector]

身近なモチーフから型取ったアクリル型に強引に封入する彫刻作品などを手がけてきた永井の作品は、実体と、それが持つ輪郭線(それは空間には実在しない)の関係を問うものだと言える。封じ込められた実態は、アクリルを透過して全体を見せているが、私たちは同時にその透過したアクリルについても、全体を見ているのである。デジタル画像の乱れのように、在ること自体がバグるのを見るこの永井の作風は、「見えているもの」という実際がぶれる今日をありのままに映し出していると感じ推薦した。

         

The works of Solaya Nagai include sculptural works where she crams objects into acrylic molds, which are made using things that we recognize and are familiar with. Hers works question the relationship between the substance and the outline of the substance; hers point here is that the substance’s outline does not actually exist in space. Through the acrylic, we can see the encased substance wholly: the image of the substance is passing through the acrylic. However, at the same time, we are seeing the whole acrylic mold. Nagai shows us the moment a bug shows up in the being of a thing, like when a digital image becomes distorted. Hers creative style accurately reflects the present world, where, before our eyes, things we are seeing lose their shape and become blurred. Consequently, I have recommended her.