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濵田 路子

Michiko Hamada

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「版画という技法は、制作している上で自分の意図しないこと、知らない、身に覚えの無いことが必ず起き、それが人と人との関係に似ていると思い、その間を埋める役割になる気がしている。 自身と関わりのある人々との、日常での関わりを写真に撮り、撮影した人物との関係、思い出などを思い出しながら木版画を作っていく。「知っている」と思っていた人を二次元に閉じ込めるときに表れる、自分の「無意識」を発見していくことになる。自分が自分を懐柔出来ない部分を、版画という技法を通じて露呈させていきたい。 」

「When I make woodcuts, there are things I do not aim at, things I do not know, things I haven’t experienced without fail. I think the technique of printmaking resembles the people-to-people relations, and it feels like I take the role to fill the space between. I reverse the image that I planned onto a wood and prepare the printing block. I put ink on the woodblock and print it on paper using a Baren. Little by little, it becomes distanced from the original image whenever I go through a necessary process for the print. The print changes through the difference of depth and width of cuts during the act of carving the wood. When printing, the quantity of ink and water, the amount of pressure used with the Baren make it possible to manipulate the strengths and weaknesses in the image. I take photographs of people connected to me, in photos related to daily life. I make woodcuts while remembering our relation, and the memories associated with the person photographed. When I shut a person, who I thought I “knew”, in the two dimensional realm, I discover my "unconsciousness" begins to appear. I want to unveil the parts that I cannot conciliate by myself through the process of printmaking.. 」

濵田 路子

濵田 路子

Michiko Hamada

1985年 東京生まれ
2012年 多摩美術大学大学院美術研究科版画修了
2015年「濵田路子展」、florist_galleryN、名古屋
2017年「濵田路子展」、ギャラリーN神田社宅、東京
2018年「PRESS展」、小杉画廊、神奈川
2018年「濵田路子個展 上と下」、ギャラリー恵風、京都
2019年「2人展」、養清堂画廊、東京

1985 Born in Tokyo
2012 Graduated from Tama Art University, printing   
2015 "solo exhibition", florist_galleryN(Nagoya,Japan)
2017 "solo exhibition", galleryN kandasyataku(Tokyo, Japan)
2018 "PRESS", Kosugi gallery(Kanagawa, Japan)
2018 "solo exhibition", galleryKei-fu(Kyoto,Japan)
2019 " double exhibition", Yoseido gallery(Tokyo,Japan)

http://michikohamada.com/

 

推薦者

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CfSHE Gallery

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[推薦者コメント]

[Comment by Selector]

濵田の作品の多くは作家の知る人物の肖像です。 それぞれ表情や構図が全く異なる人物たちは作家との交流の中で象徴となったオブジェと共に描かれ、墨を多用しそれらを溶解し再統合することで鑑賞者は、作家自身の思い出の中へ引き込まれる体験をします。 版画というメディアは目の前のものを直接表すことはありません。下描き、彫り、摺りを経て、最後には絵が反転して初めて完成します。 下描きの前の写真という行為も含めて必然的に記憶を辿ることが作品の一部となり、またその工程により現実から記憶の中の像へと変換されます。 柔らかい版木、浅彫りや少数版摺り、また色数を抑えた手法といった要素が、記憶という目に見えないものの独特の柔らかな曖昧さを含んだイメージを表しています。

         

Many of Michiko Hamada’s works are portraits of people she knows. These portrayals are all different in terms of facial expression and composition, depicted with objects that symbolize the relationship with the artist, and utilizing a lot of sumi ink. Viewers dissolve and reintegrate Hamada’s portraits, and experience being drawn into the artist’s own memories. Printmaking is not a medium for expressing what is in front of your eyes. It involves drawing, carving and printing, and at the end of the process the image is reversed. Including photography and sketching, artists must return to memory as part of their creation, and the process is converting the image from reality to memory. Hamada’s soft printing wood, shallow carving, limited application of prints and method of using few colors are all elements combining to express images that contain the soft vagueness unique to the invisible thing―memory.