推薦者

原 久子

野原 万里絵

1987年 大阪府生まれ
2013年 京都市立芸術大学絵画専攻油画修了

2013年 1floor2013「黄色地に銀のクマUスーパーホームパーティー」神戸アートビレッジセンター、兵庫
2015年 「PARC4:OPEN STUDIO」札幌駅前地下歩行空間、北海道
2016年 「型にハマってるワタシたち」川口市立アートギャラリーアトリア、埼玉
2016年 「小須戸アートプロジェクト2016」町屋ギャラリー薩摩屋他、新潟
2017年 「群馬青年ビエンナーレ2017」群馬県立近代美術館、群馬

油彩で絵画を描く際の曖昧なプロセスを細かく分解し、ワークショップを通して他人の意志や偶然性を取り入れながら絵を描いている。その制作方法は、線や面を描く為に、個人的なルールを設定し制作した定規や型紙などの「型」を用いて絵を描くというものである。型によって作為的な形を自ら多数生み出しつつも、それらを他人がコピーする、消すを繰り返すことによって、自らがコントロール出来ない偶然性のある形を取り入れた絵を描く。

http://marienohara.info/


Marie Nohara

1987 Born in Osaka
2013 M.F.A Kyoto City Univercity of Arts

2013 “1floor 2013” Kobe Art Village Center (Hyogo, Japan)
2015 “PARC4: Open Studio” Sapporo Station space CHIKAHO (Hokkaido, Japan)
2016 “Exhibition of Upcoming Artists 2016” Kawaguchi Art Gallery ATLIA (Saitama, Japan)
2016 “KOSUDO ART PROJECT2016” Gallery Satsumaya (Niigata, Japan)
2017 “The13th Gunma Biennale for Young Artists 2017” The museum of modern art (Gunma, Japan)

I draw a picture by finely breaking down the ambiguous processes during the oil paintings while absorbing the others will or contingency through workshops. My drawing style is to use a "template" such as a ruler or a paper pattern provided with certain personal rules to draw lines and planes. I intentionally produce many shapes with the templates, and then by others copying and deleting these shapes repeatedly, I draw a picture incorporating a shape with contingency which cannot be controlled by myself.