メインギャラリーエリア 作家Main Gallery Area Artist

Artists

安田 佐智種 / Sachigusa Yasuda

※写真は参考作品です。出品作品とは異なる場合がございます。
※Photos are for reference only. Actual artworks on display may vary.

作家情報 / Artist Information

安田 佐智種

安田 佐智種

1968年 東京生まれ
1995年 東京藝術大学大学院美術研究科油画専攻卒業
2009年 「DOMANI・明日」、国立新美術館、東京
2014年 「Mother/Land」、車屋美術館、栃木
2016年 「VOID」、 Base Gallery、東京
2017年 はま・なか・あいづ文化連携プロジェクト、京都
2018年 「新星都市写真(仮題)」、21_21 Desing Sight、東京

視覚と身体の記憶の関係性を追求し、身体感覚を通して世界を解釈することの可能性を拡張する試みを実践する。訪れた都市や場所、空間において、歩く、見回すといった日常の所作によって得られる視覚や触覚的な情報、あるいはその場の歴史や人の記憶を手掛かりにした、写真、ビデオ、インスタレーションなどを制作している。ドキュメンタリーと想像を織り交ぜた作品は、世界を認識する際の知覚の未完結性を物語る。2013年以降、福島での取材に基づいた作品シリーズを展開している。

http://www.basegallery.com/artists/Sachigusa_Yasuda.html , FB [Sachigusa Yasuda]

Sachigusa Yasuda

1968 Born in Tokyo
1995 Graduated from the graduate school of Tokyo University of the Arts 
2009 “DOMANI, ASU Exhibition”  The National Art Center (Tokyo, Japan)
2014 “Mother/Land”  Kurumaya Museum of Art (Tochigi, Japan)
2016 ” VOID”  Base Gallery (Tokyo, Japan)
2017 Hama-dori,Naka-dori&Aizu Tri-Regional Culture Collaboration Project Executive Committee (Kyoto, Japan)
2018 “New Planet Photo Cityprovisional title)” 21_21 Desing Sight (Tokyo, Japan)

My practice is exploring the relationship between the body and one’s sight by attempting to expand the possibility of interpreting the world through physical sensation.  With using mixed media (photography, video, and installation) based on visual and tactile information, history and memories of people of the sites obtained by daily behaviors like walking or looking around, I create my work which combines documentary and imagination to show the incompleteness of perception.  Lately, since 2013, I have been devoting my projects on Fukushima based on interviews with local people and site documentation.

推薦者 / Selector

神谷 幸江 / Yukie Kamiya

ジャパン・ソサエティー ニューヨーク ギャラリー・ディレクター

[推薦者コメント / Comment by Selector]

写真は実物の複製なのか。いや、それは新しく風景を見る眼なのだと安田佐智種さんの作品は私たちに改めて気がつかせてくれる。彼女が拠点にしているニューヨークにいると、雨後の筍、という言葉がぴったり当てはまる勢いで摩天楼の隙間にさらにビルが建設されている。身体が感じるその垂直へ伸びる街の勢いを、彼女は作品を通じて撮り納め構成する。住んでいる街で、訪れた土地で、いつも彼女は歩き回る。自分の身体で動き、体験し、見渡した風景を収めた作品、そこには彼女の体験的触感が視覚化された世界が現れる。80年代に完成した人工島、神戸ポートアイランドに林立するビル群に眼差しを向ける時も彼女の体験の軌跡が映し出されている。