Artists

Artists

クスミ エリカ

Erika Kusumi

Satellite Venue(NOHGA HOTEL)Satellite Venue(NOHGA HOTEL)

憧れLonging

パンタレイPanta rhei

船出の祝祭Celebration of embarkation

夢みる歯車Dreaming Gearwheel

Biotope 4Biotope 4

Biotope 5Biotope 5

月夜の羽化Moonlight emergence

蛸女の肖像 2Portrait of an octopus woman 2

多生の希望I'd Rather Be a Shellfish

解体Demolishing

Biotope 3Biotope 3

Biotope 2Biotope 2

BiotopeBiotope

1982年北海道札幌市出身。自身で撮影した写真のみを素材とし、デジタル処理を施した「デジタルコラージュ」作品を制作。誰もが目にする事が可能な時間も空間も異なる現実の風景を重ね合わせ、非現実な世界を再構成することで、日常の延長線上に存在するかもしれないもう一つの世界を表現する。

2020年札幌市文化奨励賞、道銀芸術文化奨励賞受賞。

Born in 1982, live and work in Sapporo, Hokkaido.

My works function as memory of the "reality" experienced.

Overlaying pictures with different times and spaces, my works have been processed digitally. The artist qualify my works as digital collages, made out only of the photographs I have taken.

In 2020, Received Sapporo culture prize for encouragement prize and the DOGIN(Hokkaido Bank) culture prize for encouragement prize.

クスミ エリカ

Erika Kusumi

1982年  北海道札幌市生まれ
2005年  札幌大学文化学部卒業

2021年  「道銀文化財団創立30周年記念 道銀芸術文化奨励賞受賞作家展」、北海道立近代美術館、札幌(北海道)
2021年  「アートフェア東京 2021(ギャラリー門馬)」、東京国際フォーラム、東京
2019年  「VOCA展2019」、上野の森美術館、東京
2019年  クスミエリカ個展「Polyhedron」、ギャラリー門馬、札幌(北海道)
2016年  「モーション/エモーション-活性の都市-」、札幌芸術の森美術館、札幌(北海道)

1982  Born in Sapporo-shi, Hokkaido
2005  Graduated from Faculty of Culture of Sapporo Univercity

2021  "the 30th Anniversary of Dogin Cultural Foundation Dogin Art and Culture Encouragement Award Winners' Exhibition", Hokkaido Museum of Modern Art, Sapporo(Hokkaido)
2021  "Art Fair Tokyo 2021 (from Gallery Monma))", Tokyo International Forum, Tokyo
2019  "VOCA 2019", The Ueno Royal Museum, Tokyo
2019  Erika Kusumi solo exhibition "Polyhedron", Gallery Monma, Sapporo(Hokkaido)
2016  "Motion-Emotion | Invigorated City", Sapporo Art Museum, Sapporo(Hokkaido)

https://kusumierika.com/

   

推薦者

Selector

アーツ千代田 3331

3331 Arts Chiyoda 

[推薦者コメント]

 

クスミエリカによる「超現実」の世界は、自らが撮影した写真にデジタル処理を施し、人間や動植物、建築物など「現実」の断片をコラージュすることによって生み出されてきた。画面は一見幻想的でありつつも、精細な描写によってリアリティを与えられ、人工と自然、生と死という対立的なイメージを喚起するモティーフの組み合わせが、生成流転する現実世界のありようを豊かに暗示する。最新の個展では平面作品にとどまらず、インスタレーション的な表現にも挑戦し、表現の可能性を広げている。*3331 ART FAIR 2018より/文 樋泉 綾子(札幌文化芸術交流センター SCARTS キュレーター[現在])