作家詳細Details

Details

Artists

小川 武

Takeshi Ogawa

1F-Main Gallery1F-Main Gallery

Typical_001Typical_001

Typical_002Typical_002

Typical_003Typical_003

Typical_004Typical_004

Typical_smokeTypical_smoke

Typical_unknownTypical_unknown

「人工物と自然物の作成について考えています。」

「Thinking about creating artificial and natural objects.」

小川 武

小川 武

Takeshi Ogawa

1984年 千葉生まれ
2009年 東京造形大学デザイン学科卒業

1984 Born in Chiba
2009 Graduated from Tokyo Zokei University, Department of Design

https://greenthankssupply.com/

推薦者

Selector

楠見 清

Kiyoshi  Kusumi

美術編集者/評論家、首都大学東京 准教授

Art critic and editor; associate professor, Tokyo Metropolitan University

[推薦者コメント]

[Comment by Selector]

荒目の製版網点でシルクスクリーンプリントされた植物の葉が紙の上にインクの層を重ねる。作者は東京・京島の古い長屋を大きな温室のように改装した観葉植物ショップGreen Thanks supplyを主宰する一方で、空き地や建物を埋め尽くす植物の自然な生命力に関心を寄せる。世界各地で撮影されたワイルド(野生)な植物の様相は、ストリートで上描きされるヴァンダル(野蛮)なグラフィティにも通じる。このスティルライフ(静物画)はリアルライフの観葉植物と対に置かれる装飾品であると同時に、植物を通して世界と向かい合う人の自意識を映す鏡のようである。

         

Plant leaves that have been silkscreen printed on paper multiple times with coarse dots. The artist presides over the Green Thanks Supply, a houseplant shop in an old terrace house in Kyojima, Tokyo, that has been renovated into a large greenhouse, and is also interested in the natural vitality of plants that grow over vacant lots and buildings. The modality of wild plants photographed around the world can also be interpreted as vandal graffiti drawn on the streets. This still life is a decoration that is designed to be paired with a real-life houseplant, but at the same time, it is also a mirror that reflects the self-consciousness of the person who is determined to take on the world through plants.